Men nej!

Jag har tappat läsare! Herregud, jag hade inte så många av dem, men nu har flera stycken försvunnit! Jag vet inte om det beror på att det är sommar eller om jag har skrivit för lite och för tråkiga saker, men så här kan det inte fortsätta! Jag SKA uppdatera mer, jag lovar, men om det inte hjälper så är det sommarens fel, helt klart!
 
Och sommaren är snart slut, augusti har kommit och om en knapp månad är det dags att gå i skolan igen. Jag sörjer inte, visst var det skönt med ledighet, men jag har insett att jag inte tycker om själva sommaren lika mycket. Förut handlade det om att spendera hela dagar på stranden sola, bada och leka, men jag tycker inte det är kul längre. Jag blir så himla taggad på att bada varje gång, men blir lika besviken varje gång också. Spinga in i vattnet och sedan vad? Nja, inte så kul. Och steka på stranden? Hur länge orkar man egentligen? Det är obekvämt, man svettas som en gris. Och så får man ont i huvudet av att kisa heela tiden. Javisst, kul att det är varmt, men det känns som att i lagom-landet Sverige kan temperaturen aldrig vara lagom. Det är antingen för kallt eller för varmt, det finns typ ingen mellanting, "åh, nu är det perfekt" nejnej. Jag ser framemot tidig höst, då man kan gå runt i jeans och tunnjacka, så länge det inte regnar, det kan regna om kvällarna och nätterna, det tycker jag om. 
 
Sommaren är tråkig, så är det. Det är aldrig något som händer, folk sover till middag och sen orkar de inte göra något. Eller så jobbar de. Eller så finns det inga pengar, för att studiebidraget kommer knappast på våra lediga månader. Det är på terminerna man har råd med saker, det är då det mesta roliga händer, det är då man träffar nya människor. Visst är det jobbigt med läxor, men man har inte tråkigt. Och så luktar det inte lika äckligt i kollektivtrafiken. 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0