2013-11-09

När jag vaknade imorse vid 9 tänkte jag "gud så härligt med söndagsmorgon, man kan sova ut och det är mys; synd att det är skola imorgon". Det tog mig ett tag att inse att det faktiskt bara är lördag idag, vet inte hur jag kunde blanda ihop det. Kanske därför att den här veckan har gått så otroligt fort och så blir hela "tidslinjen" lite fucked up! :P
 
Det har varit skola varje dag förutom onsdagen den här veckan och så kommer det se ut för mig fram tills januari, förutom jullovet då kanske. Och de första dagarna i december, då ska ju jag åka till New York! :D Asså snacka om att jag är taggad! Måste redan börja skriva ner saker jag vill se/göra/köpa, annars finns det risk att jag glömmer något viktigt och blir ledsen när jag är tillbaka i Sverige. Och jag tror också att jag har övertalat min pojkvän, att vi spenderar en dag åt att åka ner till Washington D.C.! Vi kommer ju ändå vara drygt 8 dagar i N.Y. så en dag kan ju gå åt att se den FAKTISKA huvudstaden i USA. Jag längtar så mycket att jag nästan spricker! :) Fattar dock inte hur jag ska få med allt jag planerat köpa hem, då jag bara har betalat för 20 kg bagage, men det löser sig nog. 
Och tillbaka till skolan så har jag faktiskt två kurser parallellt just nu, finansiell statistik och finansiell matematik. Matematik är lungt, men statistiken bygger på matte vi kommer att lära oss under mattekursen, så där är det knepigt, fattar inte hur de har tänkt med upplägget där. Awell, det spelar inte en större roll, för att det visade sig att masterprogram knappt tar in några baserat på betyg utan att det är GMAT som gäller, så så länge jag klara mig blir det bra. GMAT är typ som högskoleprov, fast i sin helthet på engelska och är mest relevant för ekonomistudenter och inte alla. Så det får jag skriva nån gån i januari eller februari hade jag tänkt. Jag testade göra några testfrågor och det gick fett bra, hade bara några få enstaka fel, så jag oroar mig inte. Man måste dessutom bara få 370 av 800 poäng för att komma in på fekens master, så det löser sig. Det jobbiga är väl att provet kostar drygt 2000 kr att göra och man kanske blir mer stressad när man vet att om man failar så är det inte bara att man inte kommer in, man förlorar ganska mycket cash också. Men no worries, det blir nog bra! :)
 
Jag har faktiskt lite ont i handen av att skriva, brände mig nämligen ganska ordentligt med het frityrolja igår när jag och Mattias gjorde våra chokladdonuts. De blev dock förvånansvärt goda, så jag är nöjd. Liksom som över bagels med vallmo som jag bakade igår kväll också, båda var första gången jag gjorde, båda blev bra! :) Och min kära pojkvän verkade ha fastnat lite för bakningen för han stod bredvid mig i köket nästan hela tiden och hjälpte till, skönt att inte behöva göra allt själv! :)
 
Idag blir det nog lite träning (om jag orkar), lite matteräkning och sen förhoppningsvis lite mys med pojken! Ha en bra lördag! 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0