En dag kvar till mitt livs största äventyr!

Imorgon vid den här tiden sitter jag på Arlanda och väntar på ombordsstigning på planet till Bangkok. Kl 3 på natten onsdag mot torsdag sätter jag mig på planet till Sydney. Helt galet, det känns som det var förrigår jag tänkte att det är två veckor kvar och som en vecka sen som jag tänkte att det är drygt en månad kvar. Jag är för tillfället helt psykiskt instabil, deep down känner jag mig så extremt taggad, äntligen åker jag till landet dit jag drömt att åka sen jag var ett barn, sådan upplevelse! Men det är mest det andra som syns, att jag är extremt rädd och ledsen, för att jag kommer lämna mina nära och kära här för fem månader och nu umgås jag med dem varje dag. Tror dock det bli bättre när jag väl är där, tror inte jag kommer ha så mycket tid över att tänka så mycket som jag gör nu. Hoppas det verkligen, vill komma ur det här obalanstillståndet jag befinner mig i nu, pallar inte gråta mer! Men det är svårt när man ska säga hejdå till folk, speciellt till min underbara mamma och rätt så nyblivna pojkvän, hemskt! Skype kommer användas flitigt!!!
 
Jag vet iallafall att vi kommer till Sydney på torsdag kl 20 (lokal tid alltså vår tid + åtta timmar). Vi ska övernatta på Cambridge Lodge i Sydney och på fredag kl 11:15 lämnar vi Sydney och kommer fram till Newcastle kl 13:58! Där blir vi nog upplockade av universitets buss för nyanlända internationella studenter som skjutsar oss till Callaghan campus, skönt!
 
Det här blir alltså mitt sista inlägg från Sverige! Nästkommande inlägg kommer att skrivas från Newcastle, New South Wales, Australien! Jag ska verkligen försöka föra en bra reseblogg som internationell student och hoppas på många läsare! Ett inlägg från Sverige kommer skriva tidigast nån vecka innan jul, alltså jag kommer hem nån gång i december med andra ord! Ha det gott!
 
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0