December!

Yay, min andra favortimånad har börjat! Och som vanligt, började den med min mammas födelsedag! Det var trevligt tycker jag, mamma fick fina presenter (bl a en kolsyremaskin från mig och Julia), vi åt en god middag, hela familjen + mammas vän. Det var väldigt fin stämning och så dessutom första advent, så första dagen då vi hade tagit fram och tänt våra adventljusstakar. Vi är bra på att faktiskt invänta första advent för att börja, lite smått, med julpynt. Avslutade dagen, som vanligt på söndagar med lite träning, alltid step på söndagskvällar. 
 
Japp, träning, jag har börjat träna. Jag köpte mitt friskiskort för nästan två månader sen och har sen dess kört i snitt 3 gånger per vecka. I början var det skitjobbigt och jag ville verkligen inte gå dit, men så har jag en träningspeppande pojkvän som brukade i början komma hem till mig, bara för att hämta mig och sen dra tillsammans och träna (omväg deluxe för honom, har jag en bra pojkvän eller?). Då var jag sur på honom, som fa-an, men nu är jag väldigt tacksam för det och träning har blivt något regelbundet i mitt liv. Just nu tränar jag mest step (alltså gympa på en stepbräda) och tycker det är den roligaste träningsformen ever! Jag är verkligen TAGGAD inför varje måndag-, torsdag- och söndagkväll, för då är det step som gäller! Jag tränar lite medelgympa då och då också, men det är bara då jag blir sugen på att träna på en stepfri dag. Jag går inte direkt ner i vikt, jag kör ändå inte så hårt, endast tre gånger i veckan och dessutom äter som en val, men jag går inte upp heller, trots så mycket ätande och godisätande, och dessutom har jag redan blivit starkare i kroppen, till exempel orkar jag faktiskt göra armhävningar, vilket tidigare var helt omöjligt för mig, jag har ALDRIG kunnat göra det. Jag är dock lite avis på Mattias, han tränar ju då jag tränar och äter dessutom mer än vad jag äter, men jag tycker det syns verkligen på honom att han börjat träna, han ser ju ganska atletiskt ut ändå, och vissa trodde han tränade mycket även då han inte tränade alls, men nu har han (enligt min mening, han tycker inte det, blind eller?) fått riktigt najsa armmuskler och jag som har någon sorts armfetisch är ju glad deluxe och går och taffsar på hans biceps när tillfället kommer ;) Så ikväll blir det step igen, ser framemot att bli rödbeta i ansiktet igen! ;)
 
Och nu är det bara två dagar kvar tills vi åker också! Gud vad jag är otaggad på själva flygresan, får flashbacks från flygresan mellan Peking och Stockholm när jag var på väg hem från Australien. Det var SÅ JOBBIGT. Men då iofs hade jag redan flygit 11 timmar innan och vätat 8 timmar på flygplatsen, kanske därför det blev så jobbigt. Nu har jag iaf Mattias med mig, då flög jag ju själv ändå, kanske därför det var extra jobbigt. Men jag kan fortfarande minnas dat ont i rumpan, aj aj aj! Hur som helst, så blir det inte bara New York vi ska till, för att vi köpte även bussbiljetter till Washington DC, det berättade jag ju i förra inlägget också, men nu har vi faktiskt köpt biljetter och vi ska åka dit måndagen, 9 dec och spenderar typ 6 timmar där, lagom för att se det viktigaste! Återigen, otagg på bussresan, tar nästan 5 timmar att åka dit (och sen lika mycket tillbaka...), men jag tycker det är totalt värt! 
 
Jaja, nu ska jag städa och plugga lite! Kanske skriva en packningslista? Jag är faktiskt otroligt duktig på att packa måste jag erkänna och har jag en packningslista så går det på 10 min. Nu är det dock första gången jag reser på vintern, då är det kanske lite svårare att inte ta upp hela väskan med kläder, vi behöver ändå kläder för 9 dagar och vädret där verkar inte vara så stabilt heller, kollade på väderprognosen och det kan gå från -3 ena dag, till +10 andra, så det är svårt att veta vad man ska ha för kläder... Vi får se hur det blir! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0