Jag är hipster - det blir ingen rubrik

Hejsan!
 
Ja, jag är en dålig bloggerska, det är bara ta och erkänna det. Men jag har varit seg och nedstämd dem sista dagarna (veckorna), har int orkat skriva, har inte orkat prata, har inte orkat gör någonting... Men jag tror jag är på god väg ut från denna tidiga mini-höstdepressionen. Nu ska jag ta tag i mig själv och vara glad igen. Och pratglad.  Och faktiskt intressera mig för vad andra har att säga, för jag har haft ett antal konversationer, varifrån jag inte minns någonting. Jag brydde mig helt enkelt inte om att lyssna. Vilket är hemskt! Och ska inte hända igen!
 
Ja, jag har varit och kommit hem från Berlin. Det var en helt ok resa, men det var (och är) skönt att vara hemma igen. Som Lasse Berghagen sjunger: Stockholm i mitt hjärta! Jag trivs i vår vackra huvudstaden enormt bra. Iallafall för nu. Nej, jag tänker inte berätta i detalj vad jag gjorde där, det är inget amärkningsvärt egentligen. För det som var kul, var kul då och var internt, nu skulle jag bara förstöra minnen om jag försökte återge dem och försökte få er att förstå det roliga, så nej.
 
Ja, jag har haft min första vecka i skolan. Och så klart var det ingen mjukstart, i torsdags hade vi vår första inlämning och den var inte att leka med. Svår, med andra ord. Eller nej, inte svår, bara jobbig. Kursen verkar väl så där, varken mer elle mindre. Jag klarar mig nog, det gör jag på något sätt alltid. För att ta ett exempel: jag skrev en tenta i finansiering innan jag åkte till Tyskland. Jag hade inte förberett mig alls. Jag blankade den tentan i juni för att jag hade inte pluggat tillräckligt och tänkte plugga under sommaren. Det hände inte kan jag berätta. Så jag gick till tentasalen med en stor oro i magen och tänkte: "fan, det här kommer gå åt helvete". Jag fick ett B. Ett B vilket är det bästa betyget jag har fått på hela företagsekonomi-kursen. Utan att ha förberett mig det minsta, utan att ha pluggat någonting, utan att ens ha tänkt på finansiering under hela sommaren. Jag är en naturlig begåvning. Eller så har jag onaturligt mycket tur.
 
Ja, nu känner jag att det är dags att klä på sig kanske... Och sen ska jag åka till Port73 och försöka hitta ett par billiga, men fina skor, det blir en utmaning. Men 500 kr är gränsen, det är budgeten för den här månadens skor. Magert indeed, men det går. Jag har redan kikat på Deichmanns hemsida och hittat ett par som faller mig i smaken, för 399 kr. Hoppas de är iaf i närheten så fina på riktigt som de är på bilderna. Ja, det räcker så. Pözz!
 
 

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Och så blev det en rubrik :P;P:p:p:P

500 kr tycker jag är ganska mycket faktiskt! Förrutom när det kmr till vinterskor.

2012-09-08 @ 14:03:22
URL: http://sylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0