Vår, vår, underbara vår!

Nu äntligen verkar det som att våren är här för att stanna, inga väderprognoser med snöregn och dylikt, så ska det vara! Maj är min tredje favoritmånad (efter juni och december) och jag njuter verkligen av att spendera tiden ute och försöker göra det, så mycket som det bara går! Idag, för att dra ett exempel, vaknade jag innan 8 och kände att jag ville bara ut (ut i naturen, alltså; det var inget partyhumör :P )! Funderade på en kort joggningsrunda, men till slut tog jag fram min cykel och cyklade 13,5 km så där på morgonen i det vackra vädret! Underbart start på dagen, ska från och med nu göra så oftare, dem dagar då jag börjar mina föreläsningar på eftermiddagen, ska jag försöka börja med en cykelrunda, väldigt mysigt och bra för kroppen!

Apropå kroppen, så på torsdag blir det hela 8 veckor sedan jag började med mitt viktnedgångsprogram. Jag har en aning hur mycket jag har gått ner, men jag ska väga och mäta mig på riktigt på torsdag och annonsera det här då. Jag tror jag kommer bli ytterst nöjd när jag ser siffrorna, både på vågen och centimetermåttet. Så klart har jag en bra bit av hårt arbete framför mig, men jag har tagit ett enormt steg sen i mars och det syns! Främst i min behå tyvärr... Fick köpa ett par nya igår och från att vara D gick jag ner till C, sorgen...:( Och kavajer! Jag kan knäppa alla mina kavajer och vissa sitter t o m löst, för två månader sen kunde jag drömma om att knäppa dem! :P

Nu blir det en fet frulle (eller ja, i jämförelse med andra måltider jag kommer få i mig under dagen, hehe; ska nog koka ägg, mm ägg är GOTT), göra sig i ordning och så åka till skolan (jaja, universitetet då!). Två timmars seminarium och sen hem träna och plugga! Den här dagen kommer att gå snabbt! Cheers!

Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Så nu gillar du ägg ;)

2012-05-07 @ 17:26:24
URL: http://sylvia.blogg.se/
Postat av: Karolina

Jag har alltid gillat ägg! Kokt, stekt, omelett, äggröra. Omnomnom

2012-05-07 @ 17:55:49
URL: http://lejdykarolajna.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Skulle du inte skriva ut resultaten?

2012-05-15 @ 13:02:16
URL: http://sylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0