Stationspass och god kvällsmat

Ännu ett inlägg, det trodde ni inte va? :P Jo, men jag bjuder på ett till idag. Inte så länge sen kom jag från ett stationspass på Friskis (de har ju gratis pass denna vecka). Det var 90 minuters pas med en blandning av kondis och styrka, jag var ytterst nervös att jag inte skulle klara av detta, men det gick fint tycker jag. Jag gav kanske inte 100% av det jag kan, speciellt när det gällde styrka, men jag kände att jag ville hellre köra 75% och klara av hela passet än 100% och vara död efter hälften. Men som sagt, det gick bra och jag tyckte det var askul, så när sommaren är slut och det inte är så mysigt att spinga ute länge då blir det ett kort på Friskis och flera jympapass i veckan! Jag fick sällskap av Louise, vilket gjorde att det var ännu trevligare! :)

Och när jag kom hem gjorde jag en asgod kvällsmat! Jag kokade lite grön sparris, skar tomater och mozarella i bitar och serverade med basilika och gott bröd, muuums! Det var lite jobbigt, för att det var så himla gott att jag ville ha mer, men det får jag ju inte, max 850 kcal om dagen blir det den här veckan! Det är en sak som är lite rolig. Sedan jag slutade äta all skräpmat och godis, har jag börjat känna smaker mycket mer! Tex tomater, mozarella & basilika. Jag har alltid gillat det, men det har aldrig varit så smakrikt som idag, fast jag körde på samma mozarella, ICA:s körsbärstomater och den vanliga basilikan. Det har jag märkt flera gånger, men blev helt övertygad om det idag, gosh vad snabbt det går för kroppen förändras, även om förändringarna kan verka små. :)


Kommentarer:
Postat av: Jonas Nordgren

Verkligen jättekul att läsa om din träningsdrive, Karolina! Min pappa brukar använda sparris, kanske provar det idag.



Blir lite orolig när du snålar så med kalorierna... tänker att man knappt kan äta för mycket av bra mat. Det kan vara så att kroppen tror att man lever i ett klimat där det ibland blir ont om mat om man håller en för hård diet. Alltså tycker kroppen att man behöver fettreserver och en hårdbantning skulle kunna innebära att man har problem med vikten resten av livet. Vill inte skrämma dig, det är bara en teori som uppstått för att försöka förklara varför det är så svårt för många att gå ned i vikt - bristande disciplin verkar inte vara hela svaret. Men den här teorin behöver inte vara sann heller. Ja,ja ta hand om dig! :)

2012-05-22 @ 08:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0