Hem

Alltså jag kan viserligen förstå varför folk i min ålder vill flytta hemifrån, men jag skulle inte vilja göra det. Visst handlar det om att det är mycket bekvämt att bo hemma, där mamma betalar för mat och räkningar, men egentligen är det inte bara det det handlar om i mitt fall. Jag tror jag skulle klara mig bra, det finns studentlån att ta och om man verkligen försöker kan man få något extrajobb, men jag skulle sakna min familj så himla mycket! Jag vet att jag skulle vara hemma minst 5 gånger i veckan. 

Javisst, det finns massor som jag skulle tycka är skönt att slippa: mammas tjat om att städa, systrarnas eviga skrik och dessutom skulle jag kunna ha filmkvällar och annat utan att vara rädd att störa min sovande mor eller utan att mina systrar hänger på. Men samtidigt skulle det kännas så fel, att komma till ett tomt hem. Att inte kunna prata med min mor varje kväll innan jag lägger mig och vi tar den där kvällsmackan som vi vet att vi inte bör ta. Att inte höra mina systrars härliga skratt, ni vet, barns ärliga skratt, som får en att le eller till och med skratta med. Att sitta och äta söndagsfrukost själv, när man har alltid förberett och ätit den med dem andra. Att inte kunna skrika "X kom och kolla på det här". Att inte kunna komma hem och skrika "hej, jag är tillbaka". Att inte kunna dra skämt som bara vi förstår och koppla små, små saker till olika filmer vi har sett eller konstiga meningar vi har hört. Ja, jag är lite av en mammas flicka, lite barnslig och sentimental på samma gång. Men varför ska man ge upp det härliga man har, för att bo själv, som i längden kommer nog bara kännas ensamt. Så länge jag inte hittat den "perfekta" killen, alltså någon som jag kan älska lika mycket som jag älskar min mor och mina systrar, kommer jag nog inte flytta hemifrån.

Jag vet att detta är ett ganska random inlägg, men det är någonting jag kom att tänka på när jag hörde en konversation två tjejer hade på bussen, där den ena ville så gärna flytta. Så nu vet ni varför ;)

Ps. Jag äääälskar att man återigen kan bara trycka på enter när man vill ha mellanrun mellan raderna. Det kan hända att jag kommer att blogga mer framöver, just på grund av den lilla (men ack så viktiga) förändringen.


Kommentarer:
Postat av: Elin

Jag håller med! ;)

2012-06-15 @ 08:31:05
Postat av: Sylvia

Åh vilket fint inlägg! Jag förstår precis hur du menar. Ibland känner jag att jag vill flytta (speciellt när jag får inredningsinspiration hahah). Men att bo utan Sandra om mamma skulle vara jättetråkigt. Ja jag bråkar med dem ofta men det finns inte heller någon annan jag är så nära med.

2012-06-15 @ 13:17:27
URL: http://sylvia.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh vad fint inlägg! :) Vet att Syl har sagt det redan, men jag tycker det var fint!

2012-06-15 @ 15:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0