20120121

Idag såg jag den tredje och sista Sagan om ringen filmen, igen. Lillsystern blev glad och jag likaså, då det är den bästa filmen som existerar. Och förutom enormt bra story, där man blir berörd av vänskap, tillit och tapperhet som visas, kan man inte glömma de underbart bra skådespelare, utan vars jobb skulle filmen bli kass. Och eftersom jag är en heterosexuell tjej, kan jag inte nämna att det finns en hel del med snygga män i den film-trilogin. Nere följer en lista på mina absoluta favoriter.


Plats nummer 5:

Haldir

en alv som ledde en grupp alvkrigare vid ett av dem viktigaste slagen i andra filmen.

(Spelad av: Craig Parker)

 

 

Plats nummer 4:

 

Legolas

den mest kända alven; var med i Ringens brödraskapet och därmed med i alla delar av filmer

(Spelad av: Orlando Bloom, men det vet ju alla)

 

 

Plats nummer 3:

 

Eomer

systerson till kung Théoden; en soldat som alltid är modig och trogen sin kung; finns i andra och tredje delen

(Spelad av: Karl Urban)

 

 

Plats nummer 2:

Faramir

bror till Boromir och son till Denethor II, den tillfälliga härskaren i Gondor;

(Spelad av: David Wenham)

 

 

 

Och på första plats, långt före alla andra:

 

Aragorn

ännu en medlem i Ringens brödraskapet, för mig är det (efter Frodo) den viktigaste figuren i filmerna;

det handlar inte om att skådisen är snygg (för han är jäävligt snygg), men Aragorns historia är väldigt spännande; till en början verkar han vara en vanlig vandrare, men vem skulle tro att han är den riktige kungen i Gordor?

(Spelad av den fantastiske: Viggo Mortensen)

 

Så klart ser alla dessa skådespelare bättre ut i filmen, när alla har långt hår och välskött skägg, men det är inget större fel på dem i verkligheten hellet ;)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0