20120225

Hallåhallå!

SMHI säger att det är molnigt med risk för regn, men vad jag ser är strålande sol, prima! Tänkte börja dagen med en lista som jag snodde för ett tag sen från någon blogg, men som låg på mitt skrivbord rätt länge. Nu kör vi! (Hoppas man inte gjort den tidigare, vore piinsamt!). Och så kör jag lite längre kommentarer på frågor, inte bara korta svar, då är det ju tråkigt!

Vilken svordom använder du mest? Fan. Men med låångt A. Alltså faaaaaaaaaaan!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Varierar, men oftast 7:20

Var köper du dina matvaror ifrån? Ica Kvantum Brandbergen 

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Båda. Eller nej, hellre vara med, jag är lite kamerakåt ;)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Beroende på summan antar jag. Om det var flera miljoner - en lägenhet. Om mindre summa - en ny dator och/eller en resa

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej

När var senast någon stötte på dig? Hmm, minns inte exakt, men vet att jag vill förtränga bort det...

Vad åt du till middag senast? Orkade inte laga något stort, så det blev toasts

Kan du vissla? Ja, någorlunda

Tittade du på tecknat när du var liten? Äh, jag gör det fortfarande! The Flintstones och Tom&Jerry FTW!

Äger du några popband t-shirts?
Faktiskt inte.

När flög du senast?
Oj. I augusti någon gång. Då flög jag till Köln och tillbaka.

Pratar du några andra språk? Polska, engelska, grunder i tyska (ska jobba på det! och ska antagligen läsa en sommarkurs i italienska om jag inte får sommarjobb; allt för lite pengar tom plugg på sommaren...)

Har du gråtit offentligt?
Det har nog hänt några gånger. Eller rätt många gånger, jag hade nån sorts prestationsångest på gymnasiet och grät så fort jag tyckte det gick dåligt på något... Skulle inte hända nu ^^

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag skulle vilja tatuera mig, då på insidan nederarm, gärna flera tatueringar. MEN jag vet att det kan göra att jag får svårare att få jobb, så tyvärr, kommer det inte att hända.

Vad har du med dig in på bion? Vänner, lite godis, helst vatten, då dricker man inte för mycket och måste inte springa ut mitt i filmen...

Vad har du för väder? Solen har delvist gömt sig bakom molnen, men det ser rätt trevligt ut ändå. 

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Engelska och företagsekonomi

När sov du senast på golvet? Jag älskar att sitta/ligga på golvet när jag läser/tittar på film/lyssnar på musik och det händer då och då att jag somnar till lite. När var senaste gången kan jag dock inte säga exakt.

Vilken är din favorit drink? Det blir alltid lite roliga kommentarer när jag beställer min favoritdrink, för att den heter Orgasm. Omnomnom. (vissa förstår sig inte på det där med att blanda mjölk och sprit, men gode gud vad gott det är, även White russian är att föredra!)

Gillar du din boendesituation? Alltså, jag bor med min familj i förorten. Jag tycker om att bo med min familj, jag skulle inte klara av att komma tilll ett tomt hem varje dag, forever alone. Däremot, skulle jag vara mer nöjd om vi bodde närmare stan, så det inte tar lika lång tid för att komma hem efter en utekväll eller helt enkelt resan till och från universitetet blir kortare.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Runt 8, men det varierar. För ett tag sen hade jag en period då jag kunde sova hela tiden när jag inte hade skola för att vara pigg. Det blev jävligt många timmar per dag då...

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Fullbokade vet jag inte om man kan säga, men jag har ju skola och plugg varje dag om jag inte vill ligga efter, så jag väljer att använda dagarna till det.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Trubbel, nej. Men jag har blivit tillsagd några gånger. Senast på en seminarie för sisådär 2 veckor sen. 

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 20, 4 månader och 4 dagar av tonårslivet kvar!

Tror du på liv på andra planeter? Ja det gör jag verkligen! Vet inte i vilken form de är, men jag är HELT övertygad på att det finns något mer än bara vi där ute.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Det kommer bli bra till slut. Och det brukar det bli!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Det tror jag. Jag skulle vara rädd som fan, med bajs i brallorna, men jag vet att jag skulle ångra mig att jag inte gjorde det (om jag befann mig i sådan situation, att ja, nu är det dags att hoppa!).

Tycker du om att krama folk? Det gör jag. Men tycker inte om när halvbekant ska hålla på att krama mig, då blir jag lite obekväm. Annars skulle jag kunna krama alla kompisar/vänner, dock skulle det kunna bli liite obekvämt för dem kanske ;)

Äger du en digitalkamera? Kollektivägande tillsammans med familjen

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Miley Cyrus och.... Amy Diamond! x)

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja verkligen! Först blir jag sur, men sedan börjar fantasin jobba och komma på alla möjliga saker som den personen kunde råka ut för. Så inte så mysig känsla...

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Jag älskar kött, så nej! Däremot skulle jag aldrig, ALDRIG äta hund eller häst. Jag skulle börja gråta.

Är du mörkrädd? Nja. Det är ju lugnt om det är mörkt hemma, men man kan ju känna sig lite obekväm när det är mörkt ute och man går där. Men det är inte mörkret man är rädd för då. 

Tre saker du alltid har med dig? Mobil, tuggummi, nycklar.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0