20120219

Tjeeenare

Fan vad fint, organiseringstentan är skriven och vad det känns som blir det nog ett C iaf, precis som jag hade hoppats (kaaaaanske lite bättre, idk). Tentan är även firad, för det visade sig att det finns visst några mysmänniskor som tycker precis som jag, att en tenta SKALL firas. För att citera så: "ingen öl smakar så gott som en tentaöl". Det där med öl har jag inte riktigt lärt mig ännu, men jag tycker att en tentapäroncider får en mycket djupare smak än en vanlig päroncider. Så några cider och en fläskfile med bea blev det på Carmen med Oscar, Christoffer och sedan även Anna och när jag väl skulle dra vidare och fortsätta fira så råkade jag trampa i vatten och mina skor blev genomblöta. Där kände jag att jag kanske ska åka hem. Så när resten av sällskapet hade det kul och även Sylvia som festade med juristerna och som jag skulle joina, var jag på väg hem i sällskap med en arg chaufför och blöta fötter. Det är sådant som händer typ bara mig.

Men jag ska ändå inte klaga, kvällen var ytterst trevlig och iom att jag drog hem så tidigt, så fick jag mycket sömn och nu är jag redo och fett taggad på redovisningskursen som börjar imorgon. 60% av studenterna brukar faila vid första försöket, just därför satsar jag på A. Har redan börjat läsa i mina böcker som är liite mindre flummiga än de förra. Lite? Konkreta grejer här, inget flum!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0