20120207

God kväll!

Analys, Mintzberg, företagsekonomi, organisationer, detta är allt det som jag borde göra nu, plugga. Jag tror jag har förlorat alla mina ambitioner, tenta är nästa lördag och jag har knappt börjat läsa i mina kursböcker. Jag har tapetserat, skruvat ihop en byrå och klarat 7 level på Super Mario istället. Någonting har hänt med mig, jag har alltid varit lat, men det handlar inte bara om lathet, men någon sorts uppgivenhet, likgiltighet. Förut kanske jag inte orkade städa i rummet och skjöt upp på läxorna, men jag gjorde dem ändå i god tid och brydde mig om mina studieresultat. Denna gång har jag redan kollat upp när omtentan är. Jag vill inte att det ska vara så, men jag vet inte hur jag ska avbryta det här beteende. Plugghäst har jag aldrig varit, men ge mig tillbaka min vilja att uppfylla mina mål! Jag vill kunna sätta mig en kväll och tänka: "idag har jag gjort ett bra jobb, jag förtjänar vila". Allt jag gör just nu är att påbörja studierna och avsluta dem, sisådär 30 minuter senare. Förut brukade jag tänka: "åh jag orkar inte med det nu, jag gör det lite senare", nu har det blivit: "vafan är meningen med det här? Jag skiter i det här nu". Är det någon sorts vinterdepression? Hoppas verkligen på det, då kan man iaf förvänta sig att det försvinner så fort snön smälter...

Kommentarer:
Postat av: syl

http://www.youtube.com/watch?v=FomroPMOKvg&feature=g-vrec&context=G262a354RVAAAAAAAAAA

2012-02-14 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0