Te

Sedan jag började med min diet, har jag inte längre fått dricka saft, juice, läsk, whatever. Efter ett kort tag började jag bli less på att enbart dricka vatten och började dra in stoora mängder av te. Jag uppskattar grönt te allra mest, då det inte blir så beskt som svart te (även om många tycker precis tvärtom) och det har en smak som passar mig.
Så från att vara i princip te-hatare, blev jag gröntte-älskare, med tonvikt på grönt. Men idag smakade jag ett helt nytt te, som jag inte hade speciellt höga förväntningar på, men som jag faktiskt uppskattar väldigt mycket, nämligen rött te. Rött te är tydligen fel namn på detta te, men vi kör på det ändå. Vad är rött te då? Det är en blandning av svart te, rooibos (en ört från Syydafrika) och hibiskus (en ört från Indien som anses vara mycket nyttig och som har använts som läkemedel i flera hundra år). Jag tycker att det smakar lite som chaite, men det blir inte så beskt! Det har mycket behaglig, mild smak. Och jag kommer absolut att dricka detta tesort igen!

Jag tänkte lägga upp en bild här egentligen, men fucking iCloud vägrar fungera och jag orkar inte/har inte tid med att fixa den nu.

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Nä jag hatar rooibos. Det smakar jenka tuggummi

2012-04-21 @ 20:06:46
URL: http://sylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0