20120405

Godkväll!

Som många av er säkert vet tycker jag väldigt mycket om att lyssna på musik. Problemet var bara att när någon frågade vad jag tycker om för musikgenre hade jag lite svårt att svara. Så musiken jag lyssnar på liknar indie rock, fast indie rock är lite mer fjolligt. Så musiken jag lyssnar på liknar alternative rock, men alternative rock är lite "hårdare". Så jag tog mina favorit band och googlade på var man skulle kunna placera dem i för genre. Och jag hittade, genre heter britpop och beskriver alltså inte all popmusik som gjorts i Storbritannien, men som är en del av alternative rocken med stora inslag av indie. Såja, jag är alltså stor fan av britpop, jag kan äntligen kategorisera mig någonstans. Så vilka band gör britpop? De mest kända är nog Coldplay, men band som Franz Ferdinand, Kasabian, Doves, Bloc Party, Rooney, South, Death Cab for Cutie och The White Stripes är också britpop och några av band jag lyssnar alldeles mest på.

Nu börjar jag även bekanta mig med bluesrock, där The Black Keys med sin låt Lonely Boy varit inspirationen och hittills den bästa låten av denna genre.


Kommentarer:
Postat av: Sylvia

Kan tänka mig att det är skönt, men personligen bryr jag mig inte om att kategorierna min stil. Jag lyssnar på en massa olika låta, allt från klassisk, musikal till rock. Fast jag håller med, det är jobbigt att förklara för folk

2012-04-06 @ 12:32:59
URL: http://sylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0