What is wrong?

När jag gick i gymnasiet så klagade jag jämt på stora mängder läxor, inlämningsuppgifter etc och jag sade alltid, att när jag kommer plugga på universitetet så kommer det vara helt annorlunda, eftersom då läser man det man är intresserad av och har en helt annan inställning till pluggandet. Javisst tycker jag att det är oerhört roligt att faktiskt lära sig en massa nya saker som jag inte hade en aning om tidigare. Dock har jag fortfarande problem att sätta mig och plugga, jag saknar motivationen. Så, slutsatser man kan dra är att det är inte på undervisningen det är fel på, men, utan tvekan, på mig. Jag tycker det är konstigt, riktigt konstigt faktiskt, med tanke på hur viktig jag tycker utbildningen är och jag tänker inte nöja mig med något fattigt kandidatprogram och jobba som medelsvennson sen. Det handlar inte om att jag inte VILL plugga. Snarare handlar det om att när jag väl försöker, så kan jag inte koncentrera mig, jag ger upp så fort jag stöter på ett problem, istället för försöka lösa det, även om det tar tid. Det är det som är det egentliga problemet: jag ger upp för snabbt. Ännu större problem är väl det, att jag inte vet hur man kan ändra på det...

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0