"Man måste härma dom som orkar, dom som fortsätter ändå"

När jag stod och jobbade i Kallhäll idag, sjöng jag det har för mig. Tycker det är en underbar mening, ur en underbar låt Stockholm av Jonathan Johansson. Och så orkade jag stå 8 timmar i total kyla. Från klockan 5 på morgonen till 13. Det var det tidigaste passet jag någonsing jobbat, jag fick gå upp kl 3:30 vilket var det tidigaste jag någonsin har fått gå upp. Visst, jag lagt lagt mig då, men vaknat? Never. Nästan alla bussar som kom under mitt pass var försenade och det var en och annan gnällig tant som klagade, men annars var det lugnt. Tydligen har jag pratat i telefon med en bekant från Fria, som också jobbar på Nobina, flera gånger under morgonen utan att förstå att det är han. Hur efterbliven kan man vara? Ja, typiskt mig dårå.

Imorgon skulle jag också ha jobbat, men jag vet inte vad som orsakade detta, om det är det att jag inte hade någon lust att jobba egentligen eller om det är helt enkelt kylan som gjort sitt, men jag har åkt in på en förkylning. Mår inte helt toppen alltså, skulle jag stå i kyla några timmar till, skulle jag sluta med typ lunginflammation... Inte innan tentan, tack! Så jag blir ledig imorgon eller ja, jag har då tänkt att påbörja tentaplugget lite dårå, får se hur det går.
Och nu, i och med jag inte behöver vakna om knappt 4 timmar, är jag mittemellan två filmer. Först var det I love you, man, som var en rolig film (jag skrattade riktigt hårt ibland alltså!) och nu blir det Role Models. Båda två komedier så klart. Jag känner inte för någon djup film. Men båda har fått ca 7,5 på imdb, så de är VERKLIGEN bra! Nu ska jag återgå till min ensamma filmkväll, vilket kan låta jättesorligt, men det är skönt faktiskt. Mina vänner klarar sig ju bra utan mig, så jag ska väl inte sitta och tycka synd om mig. I'm so much better than this.

Kommentarer:
Postat av: sylvia

Jag älskar role models, asbra film!

2011-10-23 @ 19:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0