Japan

Jag är en ganska kallhjärtad person. Jag kan aldrig säga att jag är hemskt ledsen när något sorgligt händer. Men det som händer i Japan har rört till och med mitt hjärta. När jag ser bilder och videon därifrån får jag tårar i ögonen. Jag kan komma på mig själv sitta och tänka hur människor där klarar sig. Jag läser om hur många som har dött, hur många som är försvunna och hur många som har förlorat allt de hade och jag mår dåligt. Jag mår dåligt över att jag klagar över mitt eget liv. Jag blev sur för att min mamma inte köpte lax till mig, samtidigt som människor där tvingas fly. Samtidigt som de kommer aldrig få återse sina vänner, familjemedlemmar och kollegor, inte heller sina hus.

Jag följer nyheterna som aldrig förr. Läser varenda liten notis om vad som händer. Jag har blivit emot kärnkraftverk som jag alltid har stöttat. Jag mår illa när jag läser att detta kommer drabba USA:s ekonomi hårt. En helt artikel där det står om att stackars USA kommer få kämpa. Inte ett ord om miljoner människor i Japan och deras ekonomi, vilka av dem kommer få kämpa mest, tro?
Eller när den största nyheten på dn, aftonbladet och andra nyhetssajter var att Eric Saade vann Melodifestivalen. Wtf?! Den var högst uppe i flera timmar. Visst livet måste gå vidare och allt, men det känns ändå fel.

Japp, nu har jag sagt mitt.


Mina tankar går till de drabbade i Japan <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0