Dag 2 - Ett nytaget foto på dig själv och 10 intressanta fakta om dig själv

Dag 2 kommer liiite sent, men vi kör ändå! Det här inlägget kommer att bli låångt, jag känner för att skriva mycket idag! Kanske är tanken att bara stapla upp de 10 sakerna, med jag vill berätta lite också! :)

1. Jag är enormt rädd för spindlar! Det låter helt sjukt, men jag får faktiskt rysningar bara jag ser en bild på en spindel. Jag fick faktiskt rysningar bara jag tänkte på det också.. Usch!

2. Jag sover med minst tre kuddar. Jag får ångest när jag ser en platt, liten kudde. De ska vara många. Och feta.

3. Jag älskar lila! Jag har haft två favoritfärgen i mitt liv, turkos (vilket jag fortfarande tycker om) och just lila. Jag har lila gardiner, lila överkast, lila påslakan, lila skor, lila iPhone-skal, lila... Ja, det är mycket mer än så!

4. Jag var riktigt "pojkig" när jag var liten. Jag hatade klänningar/kjolar, jag tyckte om att umgås med killar och jag slogs (i Polen är att slåss inget ovanligt). Jag tror jag har lite av det kvar...

5. Kanske lite fortsättning på 4:an men... När mina tjejkompisar ville bli princessor eller så, ville jag bli pilot och journalist. Det är fortafarande min lilla dröm, att en gång i livet ta flygplan"körkort". När jag en gång har 150 tusen kr över så ska jag göra det! ;)

6.. Jag tycker inte om pengar. Eller rättare sagt mynt och sedlar. Jag har inte bacillskräck i övrigt, men just det tycker jag är obehagligt.

7. Jag är stor hundälskare! Även om jag tröttnar på Elvis ibland, så kan jag inte föreställa mig ett liv utan en hund! När jag föddes hade vi en hund hemma. Den dog innan jag blev 2, så jag minns inte den. Sedan när var 3 år köpte mina föräldrar en strävhårig tax som fick namnet Rufus, han drog mycket i kopplet, så en gång när jag var 7 år, kunde jag inte hålla kvar honom. Han sprang iväg och kom aldrig tillbaks. Men ett år senare fick jag en strävhårig tax igen, den här gången en tik - Tola. Henne hade vi kvar tills vi flyttade till Sverige. I början hade vi inte möjlighet att ha hund här, så hon fick stanna i Polen. Och sist, men inte minst, tre år efter vi flyttade hit, köpte vi en till strävhårig tax, min käre Elvis. Se, en riktig hundmänniska jag är! Om det skulle hända så att jag träffar den mest underbara killen nånsin, men det skulle visa sig att han är pälsallergiker, synd, då finns det ingen framtid för oss ;P

8. Folk kollar konstigt på mig när jag säger att jag inte gillar vattenmelon. Men sådan är jag, vattenmelonhatare.

9. När min mamma var gravid med mig, sa hennes läkare att jag skulle bli en pojke. Läkaren var helt övertygad om det, så föräldrarna köpte pojkkläder till mig och valde ett killnamn till mig (jag skulle hetat Maciej). Jag föddes genom kejsarsnitt, så när min mamma vaknade och sköterskan sa att hon har en fin dotter, trodde mamma inte att jag var hennes barn. Först när hon såg mig och såg hur lik min morfar (asså allvarligt, jag är skiiiit lik min morfar, lite tragiskt, men ser man på hans bilder från när han var ung... Då är det inte lika tragiskt längre ;)) förstod hon att läkaren hade fel. Föräldrarnma kallade mig för Katarina, men ändrade sig i sista sekunden innan jag skulle registreras, tur det!!!!

10. Jag är beroende av lypsyl, handkräm, Facebook, mobilen och choklad. Nästan varje dag...



Här kommer en riktigt nytagen bild på mig. Jag har ingen smink på mig

och jag har mitt nattlinne på mig. Inte för att jag brukar

vara speciellt het, men det här är kanske inte ok... :P






Kommentarer:
Postat av: San

Jag HATAR också spindlar!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-04-13 @ 10:16:57
Postat av: syl

15 eller 10? What the....

2011-04-13 @ 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0