28 juni

Om några få timmar råkar det vara min 18-årsdag. Typ den dagen alla längtat efter. Men inte jag. Jag känner mig inte vuxen än och vill inte bli kallad för vuxen heller.
Jag har nu mina rättigheter och skyldigheter. Jag får köpa lätt alkohol och cigaretter, gå på krogen, gifta mig, adoptera, ta körkort, rösta, byta namn, göra testamente, få tillstånd att ha vapen, sterilisera mig, bestämma själv om transplantationer, spela på hästar eller andra spel, skjutsa två barn under 6 år på cykel mm.
Kommer jag göra något av ovanstående? Nej. Absolut ingen skillnad av vad jag gjorde idag, igår, förra veckan.
Förutom att man känner typ att man måste bete sig mer som en vuxen. Jag vill mycket hellre gå tillbaka till sandlådan, tycka att pussa killar är typ äckligaste som finns och inte bry sig det minsta om hur man ser ut.
Så känner jag just nu. Jag är visst glad för att jag fyller år, men att jag fyller just 18 har absolut ingen betydelse för mig.

Btw sista arbetsvecka nu, sedan blir det viiiiila! Mycket planeras just nu, från Gotland, genom Polen och ända till London. Var och om vi åker...? Det hoppas jag att vi får veta snart :)

Btw 2, jag har världens bästa vänner! :) <3 De kan vara bittra, barnsliga och för snälla ibland (nämner inga namn, men ni känner nog igen er själva ;P), men älskar dem inte mindre för det.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

För mig behöver du inte bete dig äldre. Jag gillar dig som du är! :)



bdw vill du åka till Polen? Jag vet ändå inte om det går om vi ska åka till Storbritannien.



bdw 2. Är jag barnslig?! :)

2010-06-28 @ 23:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0