¡Hola!

Åhhh, jag tycker faktiskt om att vara polack ibland! ;) Påsk, den största högtiden för alla katoliker (vilket jag fakitskt råkar vara) innebär massor med god mat och massor av presenter. Och det är inte såna där små ägg med godis, som det är så poppis att få, här i Sverige, utan riktiga, stora presenter. Med andra ord, den andra julafton. Min mor till exempel, tog och köpte ett par converse till mig igår, vilket uppskattas väldigt mycket :) Imorn blir det träff med släkten och vänner, vilket förhoppningsvist innebär cashflow, ka-ching! :D (om inte, blir jag ledsen)

Två dagar kommer jag att spendera i den vackra förorten, Högdalen, där jag och ungefär 10 andra polacker kommer att äta tills vi spyr och vara allmänt glada. Men eftersom de blir ganska jobbiga när de har druckit (vilket de givetvist kommer att göra) har jag laddat iPoden och tagit fram datorväskan, så jag inte sitter där själv i hörnet och är helt emo.

Jag måste även säga att pollensäsongen har börjat, vilket jag känner av väldigt mycket. Jag vet inte om det är små halter av björk eller måttliga halter av al (älskar pollenprognoserna) som gör att mina ögon och min näsa svider. Om det är små halter nu, vill jag inte veta vad som händer när det blir höga halter, ungefär i slutet av denna vackra april månad. Can't wait!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar

Trackback
RSS 2.0